Geamuri Electrice Fata/Spate

<< 22 MAI 2012 >>

Montaj Geamuri Electrice Fata / Spate

Pentru cei care aveti in plan aceasta lucrare, este bine sa cunoasteti faptul ca din punct de vedere al gradului de dificultate si al timpului necesar executarii lucrarii, dupa montarea CDB-ului si inlocuirea A/C-ului cu klimatronic, este lucrarea care se situeaza pe locul trei din punct de vedere al dificultatii, al multitudinii de piese necesare si al efortului depus. Trebuie sa fiti pregatiti pentru demontarea aproape in intregime a interiorului autovehiculului dvs. si ma refer aici la jumatate din bord, scaune fata si bancheta spate, consola centrala frana de mana, mocheta, fetele de la portiere si geamurile plus macaralele electrice. De asemenea, daca va ganditi ca puteti scapa fara a schimba macaralele si motorasele electrice de la portierele sofer/pasager, va inselati… in motorasele electrice de pe autovehiculele cu patru usi dotate cu geamuri electrice doar pe fata, intra in motorasul electric doar 2 fire, pe cand in motorasele electrice de pe autovehiculele dotate cu 4 geamuri electrice intra 8 fire… iar, daca va ganditi ca scapati si schimbati doar motorasul electric,  va asteapta si aici o surpriza… aflati ca trebuie sa inlocuiti si macaralele, deoarece prinderile sunt diferite si nu veti reusi sa montati motarasul… deci aveti nevoie de toate 4 macaralele si motorasele electrice. Lucrarea a fost executata integral de catre mine, piesele au provenit din dezmembrari, s-a lucrat numai dupa schemele originale iar, documentatia si fotografiile provin de pe site-ul http://www.foka24.de/

Componente necesare:

macarale si motorase electrice pentru toate 4 geamurile fata/spate

– cablurile de la motorasele electrice impreuna cu mufele aferente din toate cele 4 portiere

– cablurile care fac legatura intre motorasele electrice si modulul de confort care contin si mufele ‘‘tata” – C42 si C44

– comutatoarele electrice

– cutia de sigurante din habitaclu – trebuie inlocuita daca nu are in mufa C10 pinii 4 si 10

 

– modul de inchidere centralizata cu functia de control pentru 4 geamuri electrice

– panourile interioare de la portierele din spate – cele vechi trebuiesc schimbate deoarece au in ele gaurile de la manerele macaralelor manuale si nu au orificiul pentru comutatorul electric ce actioneaza motorasul electric ce ridica si coboara geamul

 

Scule si materiale necesare:

Truse scule  Proxxon

– trusa de scule care sa contina surubelnite sau bit-uri pentru surubelnita universala, clicket cu tubulare, inbus-uri
– patent, cleste electrician multifunctional, cleste electrician, cutter – necesare pentru taierea, dezizolarea si sertizarea firelor, montarea papucilor, etc.
– lampa frontala – necesara pentru iluminare
– lupa pentru electrician – necesara pentru citirea numerotarii pinilor
– letcon pe gaz sau letcon electric – daca exista sursa de curent electric
– fludor + colofoniu ( sacaz )
– tub termocontractabil
– fire divers colorate cu lungimea de maxim 2 metri
– papuci “mama/tata” corespunzatori pentru lucrarea de efectuat – se pot preleva de pe mufe identice procurate de la dezmembrari
– banda izolatoare – si de vinil, si textila
– vaselina tehnica
– spray contacte electrice

Daca aveti tot ceea ce am enumerat mai sus, va puteti apuca linistiti de lucrare, fiind siguri ca o veti duce la bun sfarsit fara a sta sa cautati dupa nu stiu ce parte componenta, piesa sau scula atunci cand aveti demontate o gramada de componente. Cand va apucati de treaba asigurati-va ca autovehiculul dvs. are frana de mana trasa si este parcat pe un loc drept de unde nu are posibilitatea de a se pune in miscare, adica sa plece singur la vale.
Desfaceti si ridicati capota de la motor.
Ridicati si inlaturati capacul de la acumulator dupa care deconectati bateria luand bornele, mai intai ” – ” si apoi “+ ” asigurandu-va ca nu revin prin virtutea inertiei la loc si sa se produca vreun scurt.

– se demonteaza masca de plastic de la picioarele soferului ce acopera tablul de sigurante din habitaclu si mufa de diagnoza

 

– se demonteaza si se scoate tabloul de sigurante ( necesara tubulara de ’7  ) si se intoarce cu fata in jos pentru a avea acces la mufele din spate

tablou sigurante habitaclu

– se demonteaza torpedoul si plasticele de pe stalpul din dreapta lui

 

–  pentru un acces mai facil la conectorul C44 dispus in spatele  modulului de confort si al PCM-ul, acestea se demonteaza

 

 

– se demonteaza protectiile din plastic dispuse in partea de jos de pe  stalpul din stanga fata pentru a avea acces la mufa C51 si la mufa C42

 

– se demonteaza mufa C51

   

– se demonteaza consola centrala de la frana de mana

 

– se demonteaza tubulatura de ventilatie aer pentru pasagerii din spate dispusa sub consola centrala de la frana de mana

– se decupleaza si demonteaza modulul de airbag – nu faceti acest lucru daca nu ati decuplat bornele de la acumulatorul auto

– se demonteaza scaunele sofer/pasager ( necesar torx de ’50 ) se decupleaza mufele de sub ele dupa care se scot din autovehicul

   

– se demonteaza bancheta spate ( necesar torx de ’30 )

– pentru a putea ridica mocheta, se demonteaza centurile de siguranta ( necesar torx de ’50 )

– se demonteaza protectiile din plastic de pe pragul autovehiculului atat la portiera din fata cat si la cea din spate

 

– pentru a avea acces la conectorii C45 si C46 dispusi in partea de jos de pe stalpii central ai autovehiculului, se demonteaza panourile din plastic dispuse pe stalpi la interior

 

Ajunsi la acest punct al lucrarii, dupa ce am demontat aproape jumatate din interiorul autovehiculului trecem la partea de cablaje si interconectivitate. Incepem mai intai prin a pregati fascicolul de cabluri cu mufele „tata” C42 si C44 conform schemei de mai jos:

  

– se ridica cu grija mocheta din interiorul autovehiculului din spate spre bord si se pozeaza fasciculul de cabluri de mai sus – in acest stadiu, daca aveti in plan, pe viitor, montarea de oglinzi electrice si incalzite, montajul de scaune cu reglaj electric sau montajul incalzirii in scaune, este bine sa profitati acum si sa trageti si restul de cabluri pe sub mocheta si consola central de la frana de mana pentru ca tot le aveti demontate.

   

   

– se realizeaza jonctiunea cu mufele C45 si C46 dispuse la baza pilonilor centrali ai autovehiculului si se completeaza cu pinii necesari conform schemei de mai jos:

   

– se realizeaza conexiunea cu mufa C51 si conexiunea acesteia cu tabloul de sigurante

  

 

– se monteaza pe stalpii din fata sofer/pasager conectorii C42 si 44

   

Dupa ce ne-am asigurat  ca toate conexiunile au fost realizate, se poate trece la montarea macaralelor electrice in toate cele 4 portiere, impreuna cu mufele si cablurile aferente.

– se demonteaza panourile interioare  de la toate cele 4 portiere – acestea sunt prinse de portiera in 2 suruburi mari ascunse sub plasticul ce acopera manerul mare interior de la portiera, un surub ascuns sub dopul de la manerele interioare care deschid portiera, 2 suruburi in partea laterala stanga, 2 suruburi in partea laterala dreapta si inca 2 suruburi dispuse in partea de jos  a fetei de usi

 

– dupa ce a fost demontata fata interioara a portierei se demonteaza difuzorul audio si protectia  laterala din poliestern expandat

 

– se detaseaza si se da la o parte materialul fono-izolant lipit pe portiera folosind un cutter bine ascutit – se lucreaza incet si cu grija pentru a nu taia si distruge materialul respectiv, se sectioneaza doar stratul de adeziv cauciucat pentru ca ulterior acesta sa fie montat la loc – la fel se procedeaza si pentru portiera cealalta

– se suspenda in prealabil geamul  sau daca se lucreaza in doi rugam pe cealalta persoana care ne ajuta sa tina de geam pentru a nu cadea in portiera; se desfac cele doua suruburi ( necesara tubulara de ’10 ) care sustin geamul portierei fixat pe macara; se scoate cu grija geamul de pe macara; se demonteaza vechea macara electrica prin desfiletarea celor 4 suruburi de sustinere ( necesara tubulara de ’10 ); se inlocuieste cu macaraua noua dupa care se fixeaza la loc geamul strangand cu grija cele doua suruburi de fixare pentru a nu sparge geamul daca strangem prea tare.

   

– se inlocuiesc  cablurile de interconectare care fac jonctiunea intre macara/motorasul electric-portiera si autovehicul, se lipeste la loc materialul fonoizolant, se monteaza la loc difuzorul audio, protectia  laterala din poliestern expandat, panourile interioare de la portiere si comutatoarele electrice

  Atat, pentru portierele din fata. Acum trecem si la portierele din spate:

– sistemul de prindere al panourilor interioare de la portiere din spate este identic cu cel de la portierele din fata cu deosebirea ca aici avem in plus manerul de actionare al macaralei manuale – pentru demontarea acestuia se foloseste o surubelnita dreapta ceva mai lunga sau o penseta, cu ajutorul careia trebuie detasata siguranta de prindere si de fixare a manerului respectiv

 

– se scot panourile interioare de la usi – locul de dispunere al suruburilor de fixare este la fel ca la panourile interioare de la portierele din fata

– dupa ce a fost demontata fata interioara a portierei se demonteaza difuzorul audio si protectia  laterala din poliestern expandat

– se detaseaza si se da la o parte materialul fono-izolant lipit pe portiera folosind un cutter bine ascutit dupa care se demonteaza macaraua manuala si geamul de la portiera; aici sistemul de prindere al geamului este diferit in comparatie cu portierele de pe fata; pentru demontarea geamului se coboara din macara geamul pana ce siguranta din plastic ce mentine geamul fixat pe macara ajunge in dreptul orificiului de vizitare dispus pe portiera in dreptul macaralei; sistemul de prindere este din plastic de genul unui dop in alt dop; cu ajutorul unei surubelnite se impinge usor si cu simt de raspundere pentru a nu trece cu surubelnita prin portiera si sa deterioram tabla pana ce acel dop interior iese si ramane siguranta exterioara; se scoate si aceea siguranta moment in care geamul este eliberat din macaraua manula; pe perioada cat inlocuim macaraua manuala cu cea electrica geamul se scoate sau se suspenda fixandu-l bine pentru a nu cadea.

   

– se monteaza macaraua si motorasul electric, se monteaza cablurile de interconectare care fac jonctiunea intre macara/motorasul electric-portiera si autovehicul, se lipeste la loc materialul fonoizolant, se monteaza la loc difuzorul audio, protectia  laterala din poliestern expandat, panourile interioare de la portiere si comutatoarele electrice

      

 

Se monteaza la loc cu mare atentie tot ce a fost demontat de pe autovehicul, cablurile se pozeaza pe acelasi traseu cu cele deja existente pe autovehicul, in prealabil este bine sa fi  fost izolate cu banda izolatoare textila pentru a prevenii aparitia ”greierilor” mai ales in portiere…,  recomand ca la finalul lucrarii inainte de a fi montate la loc, mufele si conectorii sa fie curatate cu spray pentru contacte electrice si dupa aceea aplicat pe pini un strat de vaselina tehnica. Se monteaza modulul de airbag-uri la loc si tot ce a fost demontat la interior, se pun la loc bornele de la acumulator si gata… asta este tot.

   

Dupa ce ati inlocuit modulul de confort  este posibil ca functia de inchidere centralizata din telecomanda de pe cheie sa nu mai functioneze. Pentru a programa cheia sa faca acest lucru urmati pasii de mai jos:

-se introduce cheia in contact,

– se rasuceste rapid cheia in contact pana la pozitia a II-a, de 4 ori consecutiv, in interval de 6 secunde,

– se aude un beep,

– se apasa orice tasta de pe cheie,

– se aude iar un beep,

– se asteapta cateva secunde si este gata…

Pentru programare functie confort geamuri:

– se coboara geamul si se tine cca.5 secunde butonul apasat in continuare pana ce se aude un click

– se ridica geamul si fara a elibera butonul se tine in continuare apasat cca.5 secunde pana ce se aude un click

– se repeta procedura pentru fiecare geam in parte

Programare cheie sa deschida la o singura apasare din butonul de pe cheie numai usa de la sofer sau toate 4 usile:

– se tin apasate simultan butoanele de inchidere si deschidere usi de pe cheie timp de 4 secunde pana cand masina va semnaliza de 2 ori cu avariile

In acest moment, la o singura apasare de buton din telecomanda de pe cheie, se va deschide doar usa de la sofer. Pentru a deschide si celelalte usi mai apasati inca o data butonul pentru deschidere usi. Daca doriti anularea acestei functii repetati procedura de mai sus.

!!!   Vă rog să reţineţi faptul că tot ceea am făcut și am descris aici, s-a făcut numai după un indelung studiu și pe propria mea raspundere. Nu îndemn pe nimeni să facă tot ceea ce am descris eu in acest tutorial, fapt pentru care mă absolv de orice vină privitoare la responsabilitatea mea în legătura cu daunele care pot apărea în urma folosirii acestui tutorial.  !!!

5 gânduri despre „Geamuri Electrice Fata/Spate

  1. Domnule Florin, felicitari pentru pasiunea si rabdarea de care ati dat dovada facand acest tutorial. Eu personal am deja cam tot ce imi trebuie pt a face o lucrare ca aceasta insa nu am curaj, timp si rabdarea necesara. Doar un om pasionat, ce indrageste cu adevarat aceasta marca, se poate dedica unei astfel de lucrare asa cum ai facut-o tu. Din partea mea, toata admiratia si tot respectul pentru modul si claritatea in care ati prezentat aceasta operatiune. E detaliat perfect, prezentat perfect, clar, fara greseala. Inca odata, felicitari.

    • Multumesc…

      Daca o sa reusiti sa va faceti timp…, fiti sigur ca veti gasi atat curajul cat si rabdarea necesara pentru a duce la bun sfarsit aceasta lucrare.

      Cu respect…

  2. sall,am urmat pasii mentionati de tine cu programare cheie din butonul de pe cheie pentru toate 4 usile adica(am introdus cheia in contact,

    am rasucit rapid cheia in contact pana la pozitia a II-a, de 4 ori consecutiv, in interval de 6 secunde,nu se mai aude beepul.
    .
    – Ce poate sa fie?Va rog sa ma ajutati,va rog mult

  3. Salut! Am urmat pasii mentionati de tine in tutorial pentru „programare functie conform geamuri” si nu mi-a reusit. Calculatorul de confort este cel cu eticheta verde. Acum intrebarea mea este in ce pozitie trebuie sa se pozitioneze cheia in contact si cum ar trebui sa functioneze inchiderea / deschiderea geamurilor? Multumesc

    • În partea de final a tutorialului cu montajul geamurilor electrice fata / spate, este explicat totul în cel mai mic detaliu posibil. Urmează întocmai procedurile enunțate acolo și o sa vezi ca va funcționa…

O sa va raspund imediat cum timpul imi va permite. Va multumesc.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.